Tamboers

De slagwerk-instructeur aan het woord

Mijn naam is Louis van Leer en ik ben sinds februari 2009 slagwerk-instructeur bij deze drumband. Ik doe dit nog steeds met het grootste plezier. Ook ben ik bij meerdere verenigingen ingevallen als slagwerker. Wij hebben op dit moment acht leden en we zouden graag zien dat er wat nieuwe mensen, jong of wat minder jong bij ons lid willen worden. Ook zouden we graag wat leden willen hebben die een melodisch instrument willen bespelen, bijvoorbeeld een Lyra.

Naast het optreden met het Voorjaarsconcert doen wij ook graag mee met de Avondvierdaagsen in Geldermalsen en Leerdam. Ook zijn wij present bij de Bloesemtocht. Daarnaast vergeten we niet het optreden bij het inhalen van Sinterklaas, lampionnenoptocht en andere optredens waarvoor we worden gevraagd. En niet te vergeten zijn wij ieder jaar met 4 mei aanwezig in Geldermalsen om de mensen met gepaste tromgeroffel te begeleiden naar het standbeeld waar bloemen worden gelegd.

De marsen die we leren zijn bedoeld voor de buitenoptredens onder leiding van tambour-maître Wim de Jong. Maar we schromen ook niet wat minder makkelijke stukken te spelen op een podium. De laatste jaren gaat dit ons steeds beter af. Er worden niet alleen gewone trommels gebruikt maar ook een paukentrom en een base-drum. Ook maken we gebruik van bongo`s, een Timp-Tom en andere percussie instrumenten. Ook verschillende ritmes worden gebruikt om een muziekstuk wat interessanter te maken.

Maar wat bij ons voorop staat is gezelligheid en de kameraadschap onderling. Mocht je een keer willen komen kijken op een repetitie avond ben je van harte welkom in het dorpshuis `t Duifhuis in Deil.

De slagwerkgroep repeteert iedere dinsdag avond van 18.30 tot 20.30 uur.

Slagwerk instructeur Louis van Leer