Winterconcert 2018

Nieuwsblad Geldermalsen: Voor een goed gevulde kerk in Enspijk, gaf Fanfare De Volharding uit Deil, zaterdagavond haar traditionele nieuwjaars-winterconcert.

Winterconcert 2018 in de Enspijkse Kerk.

Onder leiding van dirigent Hans van Esschoten speelde de Fanfare prachtige muziek, zoals Borderzone van Jacob de Haan, de Spaanse paso doble Cordilleras de los Andes, het meer koraalachtige Mountain Wings en muziek uit The Phantom of the Opera.

De fanfare mag zich gelukkig prijzen met een groot aantal leerlingen. Voorafgaand speelden zij drie nummers onder leiding van hun leraar en dirigent Aart Kanselaar. Samen met het grote orkest speelden de leerlingen de meer populaire nummers mee als Keep Moving On en El Mismo Sol.

Ook de liefhebbers van de marsmuziek kwamen aan hun trekken met de mars Punchinello.

De presentatie was in handen van Diana en voorzitter Hans van Gelderen sloot deze avond af met de verwachting dat de dirigent waarschijnlijk aanstaande dinsdag tijdens de eerstvolgende repetitie zou melden, dat we een mooi concert hebben neergezet en goed gespeeld hebben. In de pauze was er voor de aanwezigen koffie en thee en na afloop de traditionele afsluiting met de glühwein.